Sometimes there's only one thing left to say.......p.s.i love you.......

Saturday, 5 January 2013

pokok dalam rumah



Ada baca buku pasai meletakkan pokok pokok bunga atau yang berdaun ja didalam rumah untuk menyamankan suasana dan menyegarkan pemandangan mata...(ceh..ayat...haha..)memang sangat berminat nk buat macam tu walaupun kekadang banyak kerja nak buat bila letak pokok dalam rumah ni..seminggu 2,3 kali jugak angakt letak kat luaq..bagi kena cahaya matahari...tapi takpa..berbaloi..pasai memang nyaman bila tengok pokok tu duk dalam rumah...dan dah dicuba la letak pokok pokok tu kat rumah..letak ja kat mana yang boleh diletak...hu..



Yang ni letak kat tingkap dekat dengan singki..sambil basuh pinggan sambil tengok pokok ni...sentimental.haha..



Atas mikrowave..sambil buh ayam untuk defrost sambil tengok pokok ni jugak..adoi..


Atas peti ais..alas pakai langsir yang tak pakai ja...jimat jimat


Kat meja makan versi jepun punya...tak mampu beli kerusi makan yang mahai mahai..jadi bersila ja.huhu..


Kat tempat simpan kasut..kasut lawa lawa kena simpan sini..hehe..



Ni letak kat ruang tamu..rasa macam best pulak panoramanya tu..he..abaikan oven tu..masak kek..malas nk pi angkat letak dapuq balik.huhu..



Ha..yang ni special..bukan pokok..tapi jagung gantung..he..jagung pulut dari sabah..adik bagi suruh buat benih..konon gantung nak bagi kering..cantik ja tergantungnya..


Ni buku yang dibaca ni..memang teruja habis bila tengok gambar gambar dalam buku ni..sangat cantik..kalau boleh nak ikut ja cam semua dalam buku ni..tapi ada ja setengah pokok yang tak boleh tumbuh kat malaysia ni..jadi buh ja la pokok mana yng boleh...

(^_^)




7 comments:

  1. Replies
    1. Cantik ya...tima kasih...hehehe....sila sila..jgn malu2..janji rumah nampak lawa dan menyegarkan mata...:D

      Delete
  2. banyak jugak pokok hidup dlm umah...cantik-cantik..subur aja

    ReplyDelete
    Replies
    1. He...ni jenis yng x boleh ja duk kt tmpat yg kurang kna cahaya nadia..kdg2 bwk keluar..buh baja..bg kna matahari..:)

      Delete
  3. terimakasih kongsikan gambar2 ni,jagung tua kat dinding tu kreatif.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama sama puteri purnama..jagung tu nk buat benih..kalau letak kat luaq krg..tnggai puluq ja la..huhu..tu gantung kat dapuq ja tu..:D

      Delete
  4. pokok yg berbuah tapi tak guna tanah byk ape ye?ada idea?

    ReplyDelete